Білім беру ортасындағы гендерлік теңсіздік: халықаралық тәжірибе мен Қазақстан Республикасы
DOI:
https://doi.org/10.26577/IRILJ.2023.v103.i3.04Аннотация
Соңғы онжылдықтарда білім берудегі гендерлік теңсіздік айтарлықтай өзгерді. Өйткені, білім – адам ресурстарын дамытудың ең маңызды құралы және жалпы адам құқығы, сондай-ақ әйелдердің мүмкіндіктерін кеңейтудің маңызды құрамдас бөлігі.
Бұл зерттеу осы тақырып бойынша отандық және шетелдік әдебиеттерді талдау арқылы халықаралық білім беру ортасындағы гендерлік теңсіздік саласында қандай өзгерістер болды деген сұраққа жауап беруге тырысады. Мақалада білім беру жүйесіндегі гендерлік теңсіздік туралы эмпирикалық зерттеулер мен теориялық көзқарастар қарастырылған. Ол соңғы онжылдықтағы білім беру реформасының гендерлік теңдікке қалай әсер еткенін зерттейді. Әлемдегі гендерлік теңсіздік тенденциясына талдау жасалды. Ол білім берудегі гендерлік теңсіздіктің себептерін түсіндіреді және білім берудегі гендерлік теңсіздік экономикаға, демографияға, әлеуметтік салаға және т.б.
Осылайша, білім берудегі гендерлік теңсіздік адами капиталдың орташа сапасын төмендету арқылы экономикалық өсуге тікелей әсер етеді. Ол тууды және нәресте өлімін төмендетудегі прогреске кедергі келтіреді, осылайша дамушы елдердің әл-ауқатындағы прогреске қауіп төндіреді. Бұл теңсіздік әлеуметтік теңдік тұрғысынан жағымсыз болғанымен, нарықта әйелдердің әлеуетін жақсырақ пайдалану тиімдірек болуы мүмкін деп айтуға болады. Білім әлеуметтік теңсіздіктерге қарсы емес, қайта шығарады. Сонымен қатар, еңбекпен байланысты қарым-қатынастардың кейбір салаларында білімнің маңызы зор. Бұл әртүрлі қызығушылықтар білімнің ерлердің әйелдерге деген көзқарасына әсерін қалыптастыра алатынын және білімнің әйелдерге олардың мәртебесін түсіндірудегі кейбір өзгерістерді ынталандыратын ресурстарды ұсына алатынын көрсетеді.
Түйін сөздер: теңсіздік, білім, гендер, адам ресурстары, талдау.