Еуропалық Одақтың Оңтүстік Жерорта теңізі аймағымен сауда қатынастары
Кілттік сөздер:
еуро-жерорта теңіздік әріптестік, сауданы либерализациялау, еркін сауда аймағын құру, халықаралық саудада шектеулерді алып тастау, кедендік тарифтерді төмендету, ассоциация жөніндегі келісімшарт,Аннотация
Сауда қатынастарын дамыту еуро-жерортатеңіздік әріптестіктің маңызды құрамдас бөлігі болып саналды. Бұл бағыттың негізгі мақсаты – сауданы либерализациялау және еркін сауда аймағын құру арқылы аймақтық интеграцияны тереңдету. ЕО экономикалық өсуге ынталандыруда, өмір сүру деңгейін және жан басына шаққандағы кірісті жоғарылатуда сауданың рөлін аса маңызды орынға қояды. 40 жылдан бері сауда саласы ЕО-ның ортақ саясатының әлдеқайда интеграцияланған құралы болып табылады. Қазіргі кезде ЕО-ның сауда саясаты ЕО-ны құру жөніндегі келісімшарттың 131, 134-баптарына негізделген. Оның негізгі мақсаты – халықаралық саудада шектеулерді прогрессивті түрде алып тастау және кедендік тарифтерді төмендету. ЕО Оңтүстік Жерорта теңізі елдеріне қатысты өзінің ортақ саясатын, соның ішінде сауда саясатын 70-жылдары қалыптастырған болатын, сол кездері ЕО-ның аталған елдермен алғашқы әріптестік және сауда келісімдеріне қол қойылды. ЕО-ның оңтүстіктегі әріптестермен ассоциация жөніндегі барлық келісімшарттары 12 жылдық ауыспалы кезең ішінде еуро-жерортатеңіздік еркін сауда аймағын құруды қарастырды. Сонымен қатар ЕО-дан шығатын өндірістік өнімдер экспортына қойылатын кедендік салықтарды біртіндеп алып тастау, оған жауап ретінде ЕО нарығына дайын өнімдермен еркін кіру мүмкіндігі де қолға алынды. ЕО Оңтүстік Жерорта теңізі елдерінің негізгі сауда әріптесі болып табылады, алайда екі аймақ арасындағы сауда қатынастары үйлесімсіз және арасалмақтық сақталмай келеді.Библиографиялық сілтемелер
1 T rade policy of the European Union // http://www.eubusiness. com/topics/trade/eu-mediterranean-trade.
2 T ale of Parallel Integration Processes. A Gravity Analysis of EU Trade with Mediterranean and Central and Eastern European
Countries. October 2005. Institute for the Study of Labor. – Bonn, 2005. – P. 14; Eurostat Statistical book. Euro-Mediterranean
Statistics. 2006 Edition Eurostat. European Communities. – Luxembourg, 2007. – P. 62.
3 Prospects for Future Euro-Mediterranean Trade. CASE Network E-briefs № 07/2010. May 2010. – Warsaw, 2010 (cайт центра социальных и экономических исследований– http://www.case-research.eu/sites/default/files/publications/29362911_EBrief_
DeWulfMaliszewska_7_2010_0.pdf).
4 T he Euro-Mediterranean Trade Relations. Munich Personal RePEc Archive Paper № 7085. – February 2008. – Р. 2.
5 E urostat Europe in figures. Eurostat Yearbook 2009. – Luxemburg, 2009. – P. 381.
6 A rab Maghreb: weak interregional trade// http://www. ennaharonline.com/en/news/404.htm.
7 E conomic Integration in the Euro-Mediterranean Region. Final Report, September, 2009. http://trade.ec.europa.eu/doclib/
docs/2009/october/tradoc_145214.pdf.
8 S tudy on different techniques to promote trade: traditional techniques, consumer protection, new techniques: e-commerce.
May 2005. MEDA Programme of the European Commission (EC) – EuropeAid cooperation Office, P. 14 http://edz.bib.unimannheim.
de/daten/edz-/gdb/05/euromed_gateway_trade_prom.pdf.
2 T ale of Parallel Integration Processes. A Gravity Analysis of EU Trade with Mediterranean and Central and Eastern European
Countries. October 2005. Institute for the Study of Labor. – Bonn, 2005. – P. 14; Eurostat Statistical book. Euro-Mediterranean
Statistics. 2006 Edition Eurostat. European Communities. – Luxembourg, 2007. – P. 62.
3 Prospects for Future Euro-Mediterranean Trade. CASE Network E-briefs № 07/2010. May 2010. – Warsaw, 2010 (cайт центра социальных и экономических исследований– http://www.case-research.eu/sites/default/files/publications/29362911_EBrief_
DeWulfMaliszewska_7_2010_0.pdf).
4 T he Euro-Mediterranean Trade Relations. Munich Personal RePEc Archive Paper № 7085. – February 2008. – Р. 2.
5 E urostat Europe in figures. Eurostat Yearbook 2009. – Luxemburg, 2009. – P. 381.
6 A rab Maghreb: weak interregional trade// http://www. ennaharonline.com/en/news/404.htm.
7 E conomic Integration in the Euro-Mediterranean Region. Final Report, September, 2009. http://trade.ec.europa.eu/doclib/
docs/2009/october/tradoc_145214.pdf.
8 S tudy on different techniques to promote trade: traditional techniques, consumer protection, new techniques: e-commerce.
May 2005. MEDA Programme of the European Commission (EC) – EuropeAid cooperation Office, P. 14 http://edz.bib.unimannheim.
de/daten/edz-/gdb/05/euromed_gateway_trade_prom.pdf.
Жүктелулер
Как цитировать
Karimsakov А. О., & Makasheva К. N. (2016). Еуропалық Одақтың Оңтүстік Жерорта теңізі аймағымен сауда қатынастары. Халықаралық қатынастар және халықаралық құқық сериясы, 68(4). вилучено із https://bulletin-ir-law.kaznu.kz/index.php/1-mo/article/view/598
Шығарылым
Бөлім
Сыртқы саясат пен халықаралық қатынастардың қазіргі мәселелері