Интернет саясат факторы ретінде: Орталық Азия аймағын зерттеу
DOI:
https://doi.org/10.26577/IRILJ.2023.v104.i4.06Аннотация
Бұл мақалада Орталық Азия аймағындағы жастардың дауыс беру тәжірибесіндегі бұқаралық ақпарат құралдарының, атап айтқанда Интернеттің рөлі талданады. Зерттеу мынадай сұрақ тудырады: Интернетке қолжетімділік пен пайдалану жиілігі саяси процеске қатысуға қалай қатысты? Саяси процесс саясатқа қызығушылықты, сайлау институтына қызығушылықты және дауыс беру процесіне қатысуды білдіреді. Орталық Азия елдері: Қазақстан, Қырғызстан, Өзбекстан және Тәжікстаннан келген 14-30 жас аралығындағы жастарға назар аударылады. Зерттеудің мақсаты – Орталық Азияның төрт елінің жастарының саяси тәжірибесіне салыстырмалы талдау жасау және жастардың саяси және әлеуметтік капиталының қалыптасуына дәстүрлі БАҚ пен интернеттің ықпалын анықтау. Эмпирикалық негіз ретінде мақалада Фридрих Эберт қоры жүргізген сауалнама деректері пайдаланылады. Осы деректер негізінде жұмыста Орталық Азияның төрт еліне салыстырмалы сипаттамалық және корреляциялық талдау жүргізіледі. Алынған нәтижелер Интернеттің саясатқа деген қызығушылықты қалыптастырудың маңызды факторы екенін көрсетеді. Сонымен бірге, теледидар сияқты дәстүрлі БАҚ бұл үдерісте үлкен рөл атқара береді. Жастар арасында саяси мінез-құлық пен саяси білімнің қалыптасуына бұқаралық ақпарат құралдарының ықпалы жөніндегі жұмыс Орталық Азия контекстінде жеткіліксіз зерттелген, сондықтан бұл жұмыс әдебиеттегі маңызды олқылықты толтырады. Жалпы алғанда, БАҚ пен саяси жүйенің өзара әрекеттесуін зерттеу Орталық Азия аймағындағы саяси жағдай мен дамуды неғұрлым толық түсіну үшін маңызды